V souvislosti s nadcházejícími volbami do školské rady Střední průmyslové školy strojnické, Betlémská, Vám představujeme kandidáty za zletilé žáky a zákonné zástupce nezletilých žáků.
Školská rada je důležitým poradním a kontrolním orgánem školy, který umožňuje žákům i rodičům podílet se na chodu školy, vyjadřovat se k jejím dokumentům a spolupracovat na jejím rozvoji.
Níže naleznete stručné medailonky jednotlivých kandidátů, kteří projevili zájem o členství ve školské radě. Cílem těchto medailonků je poskytnout Vám základní informace o kandidátech před samotnou volbou.
Za zletilé žáky a zákonné zástupce nezletilých žáků:
- Petr Posejpal, zletilý žák třídy 4.B
- Jana Vrzalová, zákonný zástupce žáka třídy 2.A
- Zdeněk Žák, zákonný zástupce žáka třídy 2.L
Petr Posejpal

Jmenuji se Petr Posejpal a jsem studentem čtvrtého ročníku se zaměřením na strojírenství. Je mi 19 let a měl bych zájem kandidovat do Školské rady. Během uplynulých let jsem měl dobrou možnost poznat naši školu z mnoha stran a chci se podílet na tom, aby se studenti na naší škole cítili dobře. Svou kandidaturou do školské rady chci zastoupit žáky na naší škole a vytvářet návrhy z jejich prostředí, aby členství rady bylo rozmanité a studenti v ní měli také jiného zástupce, než jen své rodiče.
Jana Vrzalová

Jana Vrzalová je finanční manažerka působící ve společnosti PRO.MED.CS Praha a.s. Má dlouholetou praxi v oblasti controllingu a reportingu, kterou získala mimo jiné ve firmách ČEZ ESCO a O2 Czech Republic. Ráda cestuje a volný čas tráví s rodinou na chalupě.
Zdeněk Žák
Jmenuji se Zdeněk Žák a jsem otcem studenta Ondřeje Žáka, studujícího II.ročník Lycea na SPŠS Betlémská. Účastníci slavnostních zahájení školního roku mne znají z Betlémské kaple, kde tradičně povzbuzuji studenty (snad ;-)) krátkým motivačním projevem o výhodách a prestiži studia na naší škole. V doplňovacích volbách jsem byl již loni zvolen členem Školské rady. Jsem též členem Rady rodičů SPŠS a snažím se propojovat aktivity obou institucí.
Jsem přesvědčen, že z pozice aktivního člena Školské rady se toho dá pro školu, její studenty i zaměstnance udělat spoustu užitečného.
Jako příklad z mnoha dalších uvádím poslední iniciativu, kterou jsem na posledním zasedání školské rady navrhl členům ŠR nominovaným za zřizovatele. Školská rada i zástupci magistrátu ji podpořili. Jedná se o využití podkroví školy. Uvolní se tím spousta prostoru nejen pro výuku, ale též relaxaci a volnočasové aktivity studentů.
Jsem hluboce přesvědčen, že škola by měla využít možností nejen svých, ale také svých rodičů a bývalých absolventů k všestrannému rozvoji studentů školy. Náročné studium na prestižní škole má být vyváženo bohatými sportovními, kulturními a zájmovými volnočasovými aktivitami. Mým životním krédem je intenzivně pracovat a intenzivně se bavit.
Co se týče mých zkušeností, jako otec tří dětí jsem zvyklý spolupracovat se školami ve prospěch jejich studentů. Jsem tedy členem rad rodičů dalších dvou středních škol (Střední pedagogická a ekonomická škola Beroun, Arcibiskupské gymnázium Praha), vedu jako předseda Nadační fond gymnázia v Českém Těšíně - mé alma mater.
V minulosti jsem jako člen rady rodičů a školské rady pomáhal vybudovat z průměrné základní školy atraktivní a nově zrekonstruovanou školu (ZŠ a MŠ K Dolům, Praha-Modřany). Zde jsme zavedli spoustu dnes již tradičních aktivit mimo školních povinností, z nichže by se řada dala uplatnit i u nás na Betlémské.
Samotnou kapitolou na kterou bych chtěl ještě více zaměřit svou pozornost je spolupráce s našimi úspěšnými absolventy a s firmami (nejen) z oboru. Mám za to, že studenti by měli na konkrétních příkladech vidět, že intenzivní práce (a intenzivní zábava a volnočasové aktivity :-)) se vyplácí a vedou ke skvělým výsledkům nejen v práci, ale i v osobním životě.
Co se týče mých profesních zkušeností,
jako absolvent elektrotechnické fakulty VUT v Brně se věnuji převážně technickým profesím. Jsem jako starosta Národního spolku pro E-mobilitu propagátorem Smart technologií nejen v elektrotechnice (smart grids jako naděje na návrat k dostupným energiím), ale i v průmyslu 4.0 (spolupráce s ČIIRC ČVUT, profesoři Votruba, Mařík, Svítek aj., jako světoví lídři technologií pro průmysl 4.0). Jako generální inspektor ČD jsem nejen vyšetřoval nehody na železnici (což čas od času v zahraničí činím dodnes :-(), ale přinesl jsem jako první v praxi aplikované nástroje controllingu a jejich automatizaci do firemního prostředí v ČR. Jako ministr dopravy v Rusnokově úřednické vládě jsem jako odborník musel krom běžných agend zvládnout připravovat velké investiční akce (které se v dopravě realizují mj.právě dnes - příprava dopravní stavby u nás trvá 12 a 3/4 roku:-o). Pocházím z konstruktérské rodiny, můj dědeček byl baťovákem, konstruktérem a spolu s vynálezcem, starostou Vsetína a odbojářem spoluzakladatelem vsetínské Zbrojovky, otec se spolupodílel na elektrifikaci Košicko-Bohumínské dráhy. Z matčiny strany je v rodině po mnoho generací tradice učitelství.
Pokud bych byl zvolen, budu to brát jako velký závazek, ale též jako mimořádnou čest spolupracovat na dalším rozvojí jedné z našich nejprestižnějších škol a jejích studentů.
V úctě
Zdeněk Žák, v.r.